Tuesday, July 24, 2012

Practical Training



Hadoih. Dah lame tak update blog. Banyak yang jadi dalam mase aku dah mula cuti sem nie. Ada yang positif dan ada yang negatif. Syukur alhamdulillah bagi yang positif di mana aku ade pergi interview untuk practical bulan 9 ni di Creative Advances Technology dekat Technology Park Malaysia,Bukit Jalil. Syukur alhamdulillah aku dengan Nel diterima masok dalam company yang sama tapi berlainan department. Elaun di berikan katenye RM500. Ok lah tu kan dari tak dapat langsung. Insyaallah 1 Ogos 2012 ni aku akan mulakan practical training aku. Semoga semuanya baik-baik sahaja. Amin!! :)

Bagi yang negatif ni pulak, masalah trasnport aku. Nel duduk Shah Alam dan die bawak moto. Tak nak bawak kete katenye jem. Aku pon sibuklah cari bilik sewa. Mak kau! mahal gile kot sewa rumah dekat area Bukit Jalil tu. Deposit sampai RM600!! Tapi Allah permudahkan urusan aku, masok umah sewa dekat Taman LTAT  yang bayaran sewa hanya RM130 tanpa deposit. Tapi aku kene share lah. Tak kesahlah, janji ade tempat berteduh dan yang paling penting tak jauh dengan tempat keje dan bebsa tol. HUREY!!!

Sekarang ni pulak tengah usahakan kereta. Masyaallah! Susahnye nak cari kete secondhand nie. Mak suh amek kete secondhand dulu baru amek baru. Sebab katenye untuk sementara waktu ni pakai dulu yang secondhand. Aku memule macam nak memberontak jugak sebab pikir boley amek viva baru, tapi aku tak nak bebankan mak. Amek secondhand, murah bayaran. Nanti dah keje sendiri boley la amek yang baru kan. Gune duet sendiri, jangan nyusahkan mak lagi :)

Ape-ape pon doakan ye semoga kerja di permudahkan,aku dapat penyerapan sebagai pekerja tetap terus. Aku harap sangat aku dapat buat yang terbaik untuk practical training ni. Berkat doa dan berkat dari mak, insyaallah semuanya ok kan? :)

3 comments:

  1. ade elaun kew kalau practical kt TPM ?

    ReplyDelete
  2. Salam nak tanya, sy pun tgh cari tmpt training.. mcm mana ye kalau nk contact creative advance teknology tu??

    ReplyDelete